Union Pacific ve CSX, Jefferies’in 3. çeyrek demiryolu stratejisinde öne çıkıyor
Investing.com — ABD demiryolu hacimlerindeki yavaşlamaya rağmen, Jefferies’e göre bazı demiryolu hisseleri mevcut navlun düşüşünde dayanıklılık gösteriyor.
Union Pacific* hizmet metrikleri ve verimlilik iyileştirmeleriyle öne çıkıyor. Intermodal taşımacılıkta zorluklarla karşılaşmasına rağmen, UNP güçlü yurtiçi intermodal işinin yanı sıra sağlam kömür ve yenilenebilir enerji hacimlerini koruyor. Şirketin ağı, üçüncü çeyrekte %60’ın altında güçlü bir faaliyet oranını desteklemesi gereken rekor yük vagonu hızı ölçümleriyle etkileyici verimlilik seviyelerinde çalışıyor.
Union Pacific yakın zamanda 11 sendika ile onaylanmış anlaşmalara vardı ve en büyük iki sendikasıyla geçici anlaşmalar sağladı. Şirket ayrıca BMO Capital ve Bernstein’ın Outperform derecelendirmelerini yinelemesiyle analistlerden olumlu görüşler almaya devam etti.
**CSX Corporation** hızlanan hacim büyümesi ve rekor hizmet performansından faydalanıyor. Büyük altyapı projelerinin tamamlanması ve belirli maliyet baskılarının azalmasıyla CSX, pazar payı kazanımları için iyi bir konumda bulunuyor. Son haftalarda intermodal hacimlerde bir artış görüldü ve yeni ortaklıkların önemli hacim artışı sağlaması bekleniyor. Jefferies, CSX için 2026’da güçlü marj genişlemesi ve kazanç büyümesi öngörüyor.
CSX Corporation, Joe Hinrichs’in yerine Steve Angel’ı yeni Başkan ve CEO olarak atadı. Şirket ayrıca, bir yıl önce kasırga nedeniyle hasar gören önemli bir koridor olan Blue Ridge Subdivision yük hattını yeniden açtı.
**Norfolk Southern** beklenen intermodal toparlanmanın gerçekleşmemesi nedeniyle zorluklarla karşı karşıya. Şirketin genel hacimleri sabit kaldı ve bu durum, daha yüksek çalışan sayısı, BT giderleri ve tazminat taleplerinden kaynaklanan maliyet ve faaliyet oranı baskılarına maruz kalmasına neden oldu. Hizmet performansı güçlü kalırken, verimlilik kazanımları maliyet enflasyonunu tam olarak dengeleyemedi ve bu durum muhtemelen faaliyet oranında ardışık ve yıllık artışlara yol açacak.
Norfolk Southern, ikinci çeyrek düzeltilmiş kazançlarının konsensus tahminlerinin altında kaldığını bildirdi ve tam yıl gelir büyüme hedefini düşürdü. Sonuçların ve Union Pacific’in satın alma teklifinin ardından Benchmark, şirketi Tut’a düşürdü.
**Canadian National Railway** hem çeyrek bazında hem de yıl başından bu yana hayal kırıklığı yaratan hacim performansı gösteriyor. Özellikle orman ürünleri ve metal segmentlerindeki zayıflık, genel hacim büyümesinin sadece mütevazı olmasına neden oldu. Kalıcı tarife zorlukları da performansı etkiliyor. Jefferies, CNI’nin cazip değerlemesine dikkat çekerken, şirketin kısa vadeli kazanç büyümesinin sektör rakiplerinin gerisinde kalması bekleniyor.
Son gelişmelerde, Canadian National Railway’in fiyat hedefi BofA Securities ve Bernstein tarafından düşürüldü. Şirket ayrıca eski LOGISTEC CEO’su Madeleine Paquin’in Yönetim Kurulu’na atandığını duyurdu.
*Canadian Pacific Kansas City sağlam hacim büyümesine rağmen, tarife zorlukları ve büyük bir raydan çıkma olayından kaynaklanan artan maliyetlerle karşı karşıya. Bu faktörler marjlar üzerinde baskı oluşturuyor ve tam yıl faaliyet oranı hedeflerine ulaşılması, güçlü bir dördüncü çeyrek toparlanmasına bağlı hale geliyor.
Canadian Pacific Kansas City, demiryolu sektöründeki daha fazla konsolidasyona katılmayacağını açıkladı ve bunun yerine mevcut Kuzey Amerika ağına odaklanacağını belirtti. Şirketin fiyat hedefi Stephens tarafından yükseltilirken, UBS demiryolu için üçüncü çeyrek hisse başına kazanç tahminini düşürdü.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

