Teknoloji

Tesla’nın Autopilot güncellemesi, aslında işe yaramadı mı?

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, geçtiğimiz günlerde yayınladığı yeni bir raporda, Tesla’nın Aralık ayında bir geri çağırma yayınlamasından bu yana, Autopilot’un aktif olduğu en az 20 Tesla aracının daha kazalara karıştığını açıkladı.

Tesla, NHTSA’nın bazıları ölümle sonuçlanan düzinelerce kazaya ilişkin soruşturmasına karşılık olarak Autopilot’a sahip 2 milyondan fazla aracı geri çağırmıştı. Geri çağırma, NHTSA’nın yüzlerce kazaya ve onlarca ölüme yol açtığını belirttiği sürücü dikkatsizliğine ve Tesla’nın uyarı sistemlerine ilişkin sorunları ele almayı amaçlıyordu. Ancak geçen ay, ajans Tesla’nın düzeltmesiyle ilgili yeni bir soruşturma açtı ve söz konusu soruşturma şirketten daha fazla bilgi talep ediyor.

NHTSA bilgi talebinde, bir ön analiz sonucunda Autopilot’un güncellenmiş versiyonu ile donatılmış Tesla araçlarının karıştığı en az 20 kaza tespit edildiğini söyledi. Bu kazalardan dokuzunda Tesla’lar yollarına çıkan diğer araçlara ya da insanlara çarptı. Bu kazalar, Tesla’nın kamera tabanlı görüş sisteminin, Autopilot devreye girdiğinde aracın önündeki bazı nesneleri tespit etmede yetersiz kaldığını gösteriyor.

NHTSA, Tesla’dan sürücülere gönderilen “Hands-on-Wheel” uyarılarının sayısı da dahil olmak üzere, geri çağırma öncesi ve sonrası bu tür kazalarda araç performansını karşılaştırmayı mümkün kılacak verileri sağlamasını istiyor. NHTSA tarafından talep edilen diğer ayrıntılar arasında Tesla’nın Autopilot’un kötüye kullanımı için bir haftalık askıya alma politikası, sürücü monitörü uyarıları, sürücüye dönük uyarılar ve Autopilot’u etkinleştirmek için sürücü kolunun tek çekilmesine karşı çift çekilmesi ile ilgili açıklamalar yer alıyor. NHTSA, ayrıca Tesla’nın tasarımında insan faktörü bilimini kullanıp kullanmadığını ve bu tasarımlar için görevlendirdiği çalışan sayısını da öğrenmek istiyor.

Tüm bunların dışında NHTSA, Tesla’nın araçta Autopilot veya Tam Otonom Sürüş devredeyken meydana gelen kazalara yanıt olarak telemetri verilerini nasıl topladığı hakkında bilgi vermesini talep ediyor. Ayrıca şirketin sürücü dikkatini izlemek için kabin içi kamerasını nasıl kullandığı hakkında da daha fazla ayrıntı istiyor.

Kuruluş, gönderdiği yazıda bilgi talebine yanıt verilmemesinin Tesla’yı 135 milyon dolara kadar para cezasına çarptırılma riskiyle karşı karşıya bırakacağını belirtiyor. Şirketin kuruluşa yanıt vermek içinse 1 Temmuz 2024’e kadar süresi var.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara nakliyat
Başa dön tuşu