Ekonomi

Otomobil Hacizleri Pandemi Öncesi Seviyeleri Aştı, CFPB Raporu Gösteriyor

Investing.com — Tüketici Finansal Koruma Bürosu’nun (CFPB) bugün yayınlanan raporu, 2022 yılı sonunda otomobil haciz oranlarının pandemi öncesi seviyeleri aştığını ortaya koydu. Rapor ayrıca, kredi verenlerin haciz sürecini yönetmek için üçüncü taraf aracıları kullanma eğiliminin arttığını ve bunun genellikle tüketiciler için daha yüksek maliyetlere yol açtığını gösterdi.

CFPB’nin analizi, 2018’den 2022’ye kadar aktif olan hesapları kapsayan dokuz büyük otomobil kredi vereninden alınan verilere dayanıyordu. Bulgular, 1,64 trilyon dolarlık otomobil kredisi piyasasında artan tüketici riskine dikkat çekiyor.

CFPB Direktörü Rohit Chopra, tedarik zinciri aksaklıkları ve yüksek faiz oranlarının bir otomobil satın alma ve finanse etme maliyetlerini artırdığına işaret etti. Chopra, özellikle ödenmemiş otomobil kredilerinin bir trilyon doları aşmasıyla birlikte, borçluların hacizin pahalı sonuçlarından kaçınmalarını sağlamanın önemini vurguladı.

Otomobil kredileri, mortgage kredileri hariç tutulduğunda, en büyük tüketici kredisi kaynaklarından biridir. Nisan 2024 itibarıyla, 100 milyonun üzerinde aktif otomobil finansmanı hesabı ve aylık 63 milyar dolarlık yeni kredi kullandırımı bulunmaktaydı. Araçların haczi, tüketicilerin genellikle işe gitmek için ana ulaşım araçlarını kaybetmelerine, ödenmemiş bakiyeleri ve haciz ücretlerini ödemelerine ve kredi puanları üzerinde potansiyel olumsuz etkilere maruz kalmalarına neden olmaktadır.

Rapordaki önemli bulgular şunları içeriyordu:

  • Aralık 2022’de, tüm ödenmemiş araç kredilerinin %0,75’i haciz için atanmıştı, bu da Aralık 2019’daki %0,61’lik orana göre %22,5’lik bir artışı işaret ediyordu. Bu, haciz için uygun araç sayısının pandemi öncesi seviyeleri aştığını gösteriyor.
  • Kredi verenlerin üçüncü taraf haciz aracı şirketlerini kullanma oranı Ocak 2018’de %31 iken Aralık 2022’de %66’ya yükseldi. Bir aracı şirket dahil olduğunda, tüketicilere yansıtılan ortalama haciz maliyetleri daha yüksekti.
  • Tüketiciler genellikle araçları haczedilip kredi veren tarafından satıldıktan sonra bile borçlu kalmaya devam ediyordu. Aralık 2019’da haciz sonrası hala borcu olan tüketicilerin ortalama ödenmemiş bakiyesi 10.000 doların üzerindeydi. Kısa bir düşüşün ardından, bu ortalama bakiye Aralık 2022’de 11.000 doların üzerine keskin bir yükseliş gösterdi.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu